Boganmeldelse: “Efter dig”

Jeg blev færdig med en af mine nyeste bøger, “Efter dig” som jeg fik i fødselsdagsgave, for noget tid siden og vil lige dele min oplevelse med jer. Jeg vil prøve så vidt muligt at lave en bog anmeldelse hver 14. dag, og så kan det være nogen af jer har lyst til, at komme med jeres oplevelse af bogen. Alle meninger er i hvert fald velkomne.
Hvis man var fan af “Mig før dig”, vil man helt sikkert også kunne lide denne. Jeg vil samtidig sige at hvis man ikke har læst “mig før dig”, vil det nok være svære at forstå handlingen. Den handler om Louisa og hendes kamp for at komme videre efter Will. Hun har gravet sig ned i sin egen verden, til der en dag dukker en pige op på hendes dørtrin, som påstår at være Will’s datter. Det slår benene helt væk under Louisa, for kan det virkelig være rigtig, at Will havde en datter uden at fortælle hende det, eller er det bare endnu en som vil forsøge at få penge ud af familien.
Jeg er generelt begejstret for Jojo Moyes romaner, som jeg har skrevet om tidligere her. Og det var jeg også for denne, jeg slugte den på meget få dage, og kan klart anbefale at læse den, hvis man var fan af den forgående. Der er den samme humor, og lidt skæve tilgang til lidt svære emner. Dog kan jeg igen mærke at Louisa som karakter irritere mig, lige som hun gjorde i den første bog. Ikke at det som sådan er en dårlig ting, for jeg tror det gør at jeg får lyst til at finde ud af, om hun tager sig sammen eller ej. På trods af det, så græd jeg da også de sidste mange sider.. igen! Det er det som Jojo Moyes univers gør ved mig, jeg både griner og græder hver gang.
Har nogle af jer læst den, og hvad synes i om den? eller evt om andre af bøgerne?